Това с колелото беше майтап. Не съм чак толкова изтрещял, да се хвана да правя виенски колела и астронавт-тренажори в такива мащаби.
Що се отнася до физиката, ускорението май беше право пропорционално на "силата с която тичам" и обратно пропорционално на масата. Това важи и за отрицателното ускорение, демек спирането. И понеже спирането често пъти е желателно да става доста по-бързо от ускоряването(поне при автомобилите е така), силата за спиране ще дойде по-големшка толкова пъти, колкото пъти по-бързо искам да спра.
Хората мислеха едно време да правят автомобили с маховици. Отиваш на спин-станцията, развъртат ти яко маховика в колата и после лекичко с едно съединителче си отнемаш въртящ момент колкото ти трябва. Обаче изгубиш ли баланс по някаква причина(а причини на пътя хиляди), енергията на тоя пумпал в един миг се превръща в неконтролируема стихия, и въвлича околните пумпали във верижна реакция.
Иначе доколкото знам бягащите пътеки са с ел. мотор, който е достатъчно мощен да поддържа равномерно движение на лентата.