Как да изберем своя протеин?

Как да поддържаме тялото си в стегната форма? Препоръки за упражнения, програми, натоварвания.

Как да изберем своя протеин?

Мнениеот aleksmarinov на Пет Окт 15, 2010 4:25 pm

Протеинът е това вещество, което е нужно на тялото за поправяне и растеж на мускулната тъкан, когато се извършват действия разпадащи тази тъкан. Богат набор от протеин има в пилешкото, говеждото, яйцата, сиренето, млякото, рибата, както и в суплементарния протеин (естествено).

Протеин има и в картофите, ориза, макраонените изделия и ядките, но по-голямата част от този протеин в тях не е есенциален и полезността му не е толкова висока, колкото на протеина в месата и млечните продукти. За това, когато смятате дневната си доза протеин, взимайте в предвид само есенциалните протеини.
Сега, когто сметнете нужната ви доза протеин на ден (умножавате килограмите си по 3.3 за да получавите грама на ден) и я разпределите между 5-6 хранения, начинаещите се плашат, защото разбират, че ще трябва да ядат по 8 белтъка на ядене или 6 пилешки гърди на ден. Тук на помощ идва протеина като суплемент. Заместете 2-3 хранения с протеинов шейк и нещата си идват на мястото.
Какви са предимствата на суплементарния протеин, ли?
- удобство
- по-бързо и по-пълно абсорбиране на протеина от тялото
- аминокиселини

Всеки трениращ знае, че включването на протеин в диетата ви е просто задължително. Но как да изберем хубав протеин?
Казвам веднага:

1. Mass Gainer срещу протеинов прах
Първо, трябва да разберете, че не всички протеинови суплементи се раждат равни. Няма комунизъм. Mass gainer-а включва в себе си въглехидрати и мазнини, освен протеин. Въпреки, че се нуждаете и от трите съставки в диетата си, ако търсите точно протеин, купете си протеин, а не mass gainer. На пръв поглед, гейнъра може да се стори по-добрия вариант, защото наистина има и други съставки, които са важни, но с това и повишени калории, които могат да ви омазнят, а когато това не е търсеният ефект – става страшно. Когато избирате протеин, гледайте да има:
- ниско количество мазнини ( между 1-5 грама на доза)
- ниско количество въглехидрати (между 1-5 грама на доза)
- високо съдържание на протеин (20-30 грама на доза)

2. Теста на времето
Фактор, който също е важен при избора на протеин е времето, от когато се произвежда дадения продукт. Ако продукта съществува на пазара от повече от 3 години и получава положителни отзиви – граби! Във време на насищане на пазара с такива продукти, ако един издържи толкова дълго на пазара, значи е качествен и хората купуват, защото работи.

3. Натурални съставки
Качеството на протеина винаги е било по-важно от количеството. Винаги гледайте съдържанието на етикета. Ако протеина съдържа повече от 10 съставки – вероятно не е правилният избор. Освен това, гледайте за натурални съставки. Най-простия тест е този: с едната ръка (дясна, лява – по избор) хващата кутията/чувалчето с протеин, завъртате го така, че етикета със съдържанието да влезе в пълното ви полезрение, започвате да четете. Ако срещате невероятни езикови трудности при произнасянето на 3 или повече съставки на протеина, оставете кутията/чувалчето (отново с ръка по избор) на мястото му и пристъпете към следващ продукт.
Доста фирми рекламират продуктите си с „с добавен еди-какво-си“ и издуват цените безбожно. Не се хващайте. Дори и протеина да съдържа даденото вещество, то ще е в пренебрежително малко количество, което реално няма да даде рзултат по никакъв начин. Само ще дадете едни големи пари.

4. Протеин Концентрат, изолат или казеин
Използвал съм всички видове протеин по едно или друго време на тренировъчния си живот. Огромна разлика няма. Но все пак, ще дам съвсем базисни описания за 3те вида, за всички, които си мислят, че има огромна разлика. Вие си преценете.
Концентрат – добър източник на протеин. Абсорбира се средно бързо. Може да се използва между храненията.
Изолат – абсорбира се по-бързо от мускула и е перфектен за веднага след тренировка, когато дава нужните протеини и аминокиселни на гладния мускул.
Казеин - по-бавна абсорбация от другите 2 вида. Хубаво е да се взема преди лягане, за да захранва тялото с аминокиселини, докато спите.

5. Не се поддавайте на голямата реклама
Доста производители надуват бясно цените на суплементите си, без реално да съществува причина за това, освен името на самата фирма-производител. Не се хвърляйте на най-скъпия продукт от най-хвалената марка. Не казвам, че продуктите им не струва – хубави са и ще дадат резултати, но просто не мисля, че тази цена е удачна. Сравнете съдържанието с други производители, прегледайте отзивите на дадената фирма, но не се хващайте на огромната реклама.

Надявам се тези съвети са ви полезни! Ако имате още такива съвети – споделете ги!
Фитнес добавки - http://fitneshrani.com
Фитнес блог на Александър Маринов - http://fitnesblog.com

Следи ни във Facebook!
aleksmarinov
eMOTION джуниър
 
Мнения: 6
Регистриран на: Пон Сеп 06, 2010 4:15 pm

Назад към Фитнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron