тренировки с ластици

Как да поддържаме тялото си в стегната форма? Препоръки за упражнения, програми, натоварвания.

тренировки с ластици

Мнениеот tony на Вто Окт 20, 2009 11:23 pm

Разликата между работата с тежести и работата със съпротивление е, че последните позволяват да увеличим обема на активираните мускулни влакна от ниско до максимална степен в едно единствено повторение. Същото важи и за количеството вложена енергия. Упражненията с ластици обаче са по-икономични. Максималното опъване на ластик коства по-малко енергия от максималното повдигане на тежестта. Причината е в изкуствения контрол над скоростта и тежестта, който ние упражняваме, за да не се контузим. Ако повдигаме максимална тежест от лег, ние засилваме щангата отдолу и горе забавяме движението, иначе тя ще продължи пътя си извън ръцете ни и ще се върне върху тялото ни донасяйки ни контузия, а това значи по-бавно повторение. С ластиците/пружините този проблем не съществува. Там цялата енергия вложена в експлозивното движение се поема от ластика/пружината. Оказва се, че прогресивното натоварване, което оказва еластичното съпротивление, е с по-голяма променлива по пътя на натоварването (концентричната фаза) в сравнение със свободната тежест. Точно това предопределя ползването на ластиците в тренировки за специфична и максимална сила.

Какво да кажем за ексцентричната фаза на движението? В тази фаза ластикът/пружината помага на гравитацията, като увеличава скоростта на негативната част на повторението в случаите, когато двете сили работят в една посока. Това стресира мускулатурата, което допринася за по-голям мускулен растеж. Ползите от негативните повторения при работа с тежести могат да бъдат получени с ластици + тежести, дори при работа с тежест в диапазона на повторения максимум, а това значи: повече микротравми и повече растеж! Всички ползи на еластичното и хидравличното съпротивление обаче са силно относителни за всяко тренировъчно движение, според техниката на захващане на ластика. Тук комбинациите са безброй.






ЙОГА-ФИТ е най-модерното течение в съвременната йога, по което са пощурели всички американци. ЙОГА-ФИТ е гимнастика за хора на възраст от 6 до 96 години, казва нейната създателка Бет Шоу.
ЙОГА-ФИТ е безопасен и достъпен стил на йога, съчетан с упражнения за сила и гъвкавост от фитнеса.Специално разработените комплекси от упражнения са щадящи тялото от нежелани травми и са подходящи за ежедневна практика.Йога позите, съчетани с допълнителни упражнения и дишане успокояват сърцето.Така, че тялото получава своята тренировка, а умът - мини ваканция.
С какво ЙОГА-ФИТ е по-различна от аеробните спортове?
Аеробните гимнастики (аеробика, степ аеробика, тае бо, високодинамична аеробика и т.н) се извършват с бързи енергични движения, които завършват с умора, докато в ЙОГА-ФИТ упражненията се извършват по-бавно и с грациозни движения, последвани с пълно отпускане на мускулите и нервната система.За това при редовно практикуване специалните комплекси на ЙОГА-ФИТ имат общооздравителен ефект и са подходящи за всички възрасти, докато аеробните спортове се практикуват от по-издържливите на натоварване.
ЙОГА-ФИТ подобрява общото здраве, дава енергия и жизненост, намалява стреса и напрежението, подобрява концентрацията, прави стойката и походката грациозни. Независимо дали сте фитнес привърженик или йога ентусиаст, ЙОГА-ФИТ ще накара тялото ви да разгърне целият си потенциал и ще получите една предизвикателна тренировка.
Специалистите съветват спазването на лек балансиран хранителен режим, да не се преяжда и препива.Желателно е поне 1-2 часа преди тренировка и също толкова след това да не се храните.
Имайте отношение както към количеството, така и към качеството на храната, която консумирате в ежедневието си. Препоръчват се хранителни продукти, които са чисти, приятни и лесно смилаеми, които да оставят приятни чувства у вас самите .
При наличие на бременност или стари травми, дискова херния е добре да се консултирате с вашият личен лекар преди да започнете тренировки.
В комплексите от упражнения в ЙОГА-ФИТ се работи за всички части на тялото-крака, ръце, гръб, талия, гръбнак, шия, всички стави, вътрешни органи. Всяка тренировка се състои от стоящи, седящи и лежащи пози и завършва с пълна релаксация.Освен, че след всяко упражнение следва противовесно на него, също и между самите упражнения се дава достатъчно време за почивка.Препоръчва се практикуване на ЙОГА-ФИТ поне три пъти седмично.
Аватар
tony
eMOTION джуниър
 
Мнения: 4
Регистриран на: Пет Окт 16, 2009 10:59 am

Назад към Фитнес

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron